کارشناس مدیریت، تعلیم وتربیت
دکتر حسین خنیفر در سال 1348 در شهرستان شوش دانیال در استان خوزستان به دنیا آمد. وی پس از طی دوره متوسطه در دبیرستان شهید مطهری وارد مرکز تربیت معلم بوشهر شد و سپس تحصیلات خود را در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی آغاز کرد و در نهایت با مدرک دکتری مدیریت و برنامهریزی در تهران فارغالتحصیل گردید و به طور همزمان تحصیلات حوزوی خود را نیز به صورت متفرقه کامل نمود.
دکتر خنیفر پس از 18 سال خدمت در آموزش و پرورش در سال 1383 به عنوان استادیار در دانشگاه تهران پذیرفته شد و با توجه به انبوه کتب و مقالات منتشره توانست در عرض 3 سال به درجه دانشیاری و عضویت هیئت علمی (رسمی- قطعی) این دانشگاه نائل گردد و خود را برای اخذ درجه استادی آماده کند. فعالیتهای علمی ایشان بسیار گسترده بوده که در این جا تنها به برخی از آنها اشاره میشود.
سوابق اجرایی و آموزشی:
عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران (پردیس قم)، شورای آموزشی دانشگاه جامع علمیکاربردی، شورای آموزش و پژوهش مرکز آموزش مدیریت دولتی استان قم، کمیته آمایش رشتهها در دانشگاه تهران، ریاست مرکز کارآفرینی پردیس قم، ریاست دانشکده مدیریت پردیس قم، تدریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری در دانشگاه تهران.
آثار تألیف و ترجمه شده:
«مهارتهای زندگی»، «مدیریت زمان از دانش تا روش»، «نظام پیشنهادها»، «روانشناسی کار»، «آموزش پودمانی از نظریه تا کاربرد»، «فنون تدریس»، «کارآفرینی در نظام ارزشی»، «بازکاوی مفهوم اعتماد سازی در سازمان» و «استانداردسازی در آموزش» نمونههایی از 25 اثر منتشره ایشان هستند.
پروژههای تحقیقاتی: اجرا و تکمیل 25 پروژه ملی و استانی در حوزههای مدیریت، سازمان، آموزش و پرورش، و ... از جمله افتخارات این استاد ارجمند است.
مقالات علمی- پژوهشی و ترویجی: چاپ بالغ بر 121 مقاله ثبت شده به زبانهای فارسی، عربی، و انگلیسی در نشریات معتبر داخلی و خارجی؛ پژوهشگر برگزیده رتبه دوم و اول در «جشنواره بزرگداشت پژوهشگران برگزیده سال دانشگاهها و مراکز پژوهشی» در سالهای 1381 و 1382؛ و ارائه مقاله به زبان انگلیسی در کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا، سوییس، ایتالیا، مالزی، مراکش، یونان، و ... .
سمینارها و کارگاههای آموزشی: برگزاری حدود 150 سمینار و کارگاه آموزشی در زمینه «مدیریت زمان»، «کارآفرینی»، «فنون تدریس»، «فنون ارزشیابی»، «روش تحقیق»، «مدیریت مراکز آموزشی»، «مهارتهای زندگی»، «گزارشنویسی»، و دهها حوزه مرتبط دیگر در دانشگاهها و سازمانهای مختلف.
استاد دستی هم در شعر و خطاطی دارد و اوقات فراغت خود را به مطالعه رمان و زندگینامه افراد موفق میگذراند تا به قول خودش ضمن الهام گرفتن از زندگی آنها بتواند اندکی از دشواری کارهای جدیتر زندگی بکاهد. ایشان با داشتن کارنامه درخشانی که در قالب یک رزومه 20 صفحهای گردآوری شده، فروتنانه موفقیت خود را حاصل «پشتکار فراوان» و «استعداد معمولی» میداند و این موضوع، دستکم «ما» را به یاد فرصتهای از دست رفته زندگی انداخت، که چه کارها میتوانستیم انجام دهیم و ندادیم.